Intu´tie

Boeken over intuïtie

te koop op bol.com, klik op de links (cover)
Titel Recensie

Marja den Boer sprak met 22 mensen die haar inspireerden door hun manier van leven, werken en doorzetten. Wetenschapsbeoefenaars, schrijvers, politici, ondernemers - succesverhalen uit verschillende vakgebieden komen voorbij. De geinterviewden hebben met elkaar gemeen dat ze durven doen wat ze zelf leuk vinden en daarmee succes hebben. Behalve over hun keuzes en motivatie komen de 22 personen ook te spreken over hun vakgebied. In het nawoord wordt duidelijk waarom de schrijfster juist inzoomt op bevlogenheid. Zij maakte onlangs een fietstocht van Rome naar China, tijdens welke ze levenslessen leerde. Met deze bundeling interviews probeert ze ook anderen iets van die lessen mee te geven.

Intu´tie is informatie die ons uit ons innerlijk wordt aangereikt. Helaas staan we niet altijd open voor deze stroom en gaan veel heilzame instructies verloren in de beslommeringen van alledag. Als we luisteren naar onze intuïtie is het heel belangrijk dat we met beide benen op de grond blijven staan. We moeten het gezonde verstand blijven gebruiken en de zaken vooral nuchter in ogenschouw nemen, want onze wensen en angsten kunnen de intuïtieve informatie vertroebelen. Intuïtie in je vingers wil ons leren via meditatieve bewustzijnstechnieken meer en meer in contact te komen met onze intuïtieve vermogens. De meditatiepunten worden via de vingers in het lichaamsbewustzijn geankerd zodat ze sneller oproepbaar worden en de intuïtie gemakkelijker in de praktijk kan worden toegepast. Al doende krijgen we het letterlijk en figuurlijk in de vingers.

Dit boek is geschreven vanuit het idee dat deze toevalligheden, synchroniciteiten, van richtinggevende betekenis kunnen zijn. Bewustwording is daarbij van essentieel belang. Veel managers hebben hun eigen verhalen over zaken die zich op een onverwachte manier hebben gerealiseerd, maar weten ze vaak niet zo goed te plaatsen. Dit boek draagt er aan bij deze ervaringen een plaats te geven en geeft hiervoor een nieuw kader om kansen te creŰren en vooral tips om met fun te kunnen blijven managen. Het boek is bedoeld voor managers, leidinggevenden, coaches en opleiders.